kvalitetstid.

Fattar inte att jag är vaken fortfarande! Det har varit en lång och aktiverande dag. Vaknade sju av mig själv, fick ett märkligt telefonsamtal vid åtta. Simning klockan nio som avtalat med Emmie (som har världens lataste pojkvän - Pelle pyntar 60 spänn för att simma, ångrar sig, duschar ,bastar och lägger sig i solariet istället!), plask i barnpoolen med roliga leksaker, torr- och ångbastu, tjejterapi i duschen med 17 olika krämer och kladd... Skönt var det!

Sen en lättdrucken, efterlängtad latte från Söderhallarna med en cigg som toppning! Det satt, det. Hem till Emmies coola, färgsprakande lägenhet för en jävligt shysst brunch -och nyttig! De lär sig... Emmies egna ciabatta med soltorkade tomater och oliver var grymt! Riktig lyx en vanlig onsdag.

Stärkta av detta åkte vi och tittade på min balkong... som snart blir MIN!!! Vidare till Skärholmen C och fyndade lite på Myrorna samt hittade några väldigt intressanta affärer som fick oss att önska att det ekonomiska ståndet hade varit lite högre... På hemvägen lyckads charmören E övertala mig att skippa kvällens Body Pump-pass till förmån för middag och bio. Kompromissen blev att hon åkte hem medan jag tog en joggingtur och ett aerobicpass för att sedan glida förbi henne... igen!

Sjukt skönt att springa, blev bara 30 minuter men ändå. Fattar inte att jag kunde avsky det så förut. Aerobics var svettigt och kul faktiskt, för att vara ett onsdagspass. Hann till och med en lång stretch efteråt, och äntligen börjar jag mjukna upp lite! Sådan lättnad efter all frustration med sträckningar och elände... Kanke inte som förr, men spagaten börjar iaf sitta. Alltid inspirerande och peppande att man ser resultat av allt hår slit, trodde nämligen aldrig att jag skulle bli vig igen. Skulle vara spännande att fota någon gång! Dagens andra dusch sedan och typiskt nog hade jag glömt handduk! Fick använda tishan... Snyggade till mig lite och sörplade en Gainomax, jordgubb idag, börjar vänja mig.

Emmie bjöd på supergod (haha, världens töntigaste ord!) paj, försökte lura i mig ett glas vin och så styrde vi mot bion. Och ja, det vet ni ju hur det gick!

Bra dag! Har lyckats hålla ångest och elände borta riktigt bra, dessutom orkat med E:s mundiarré en hel dag... :P Cudos till mig! Jag känner mig ganska stark och tycker mig fortsätta hantera saker på ett konstruktivt sätt. Ska dock bli skönt att sova lite imorn!

Night people.

//L



Fullständig frid - Coconut Grove, Elmina, Ghana



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0