godnatt tisdag!

Halloj!

Heeelt slut är jag... Men fasen vad skönt det är att vara ledig några dagar. Det bästa med att jobba natt faktiskt. Är så skönt att vara ledig när andra jobbar, känns så himla lyxigt att kunna göra vad man vill, inte behöva göra någonting egentligen och komma bort från avdelningen och eländiga sjukdomar.

Så vad har jag gjort idag då? Sova ända till tolv idag, lite för länge men vad fan. Klockan två var det terapi, halvjobbigt idag. Efter det tog jag en ögonshopping i Farsta C, drömde om lite inredningsprylar och önskade att jag hade pengar. Hittade en massa roliga saker på Indiska som jag vill köpa och en tjusig hylla i en liten affär som definitivt står på önskelistan. Nu är det bara knappt fem veckor tills jag flyttar och jag LÄNGTAR!

Efter suktandet drog jag till hallen och la mig i solariet för att få lite färg på min bleka kropp och ljus i mitt dystra sinne. Har ni tänkt på att det faktiskt är jäkligt bra för humöret att sola? Kroppen bara suger åt sig UV-ljuset och i bästa fall kanske man får liiiite mer energi. Sen körde jag Body Pump och Body Balance, perfekt kombination. Första gången på länge som jag körde Pump två dagar i rad. Och det kändes kan jag meddela! Herregud. Krigar-positionerna i Body Balance var inte roliga att göra. Pratade en stund med Pernilla - världens sötaste och bästa instruktör, hällde i mig en äcklig Gainomax och drog hem.

Hemma väntade en fiol-gnisslande fader och broder, viken lycka... Var i alla fall duktig och lagade mat; rårisrisotto, köttfärsbiff, keso och grönsaker. Satt fint. Tiggde till mig en massage av Jonas, rena tortyren, jag är så jäkla spänd. och slut i kroppen. Man borde få massage oftare.

Imorn ska jag möta Emmie vid Forsgrenska klockan nio för en simtur och en låååång stund i bastun med fjollerier och tjejsnack. Ska bli ruggigt skönt. Kul att umgås med någon också, blir inte så ofta. Sen ska jag tvinga med henne till Skärholmen där bland annat Bolagret och Myrorna står på programmet. Lite skönt med det så kallade "höstlovet" då det inte är någon dans nu. Nog för att jag älskar att dansa men jag har svårt för måsten, denna vecka har jag alltså tid för precis vad jag vill! Yeeaahh!

På torsdag hoppas jag på Myrna och Möjligheternas hus, vi är bra på att vara sakletare! Är du med hjärtat?

Fyy sjutton vilket tråkigt mainstreaminlägg... Men vad fasen. Har inga flummerier på gång... Händer inget mer spännande än en clementin och sängen.

Sov gott och ta hand om er!

//L







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0