tisdagar - hatkärlek!

Tisdagar är nog både min värsta och bästa dag i veckan. Jag jobbar nästan alltid måndags- och tisdagsnätter och tisdagar är min mest upptagna dag i veckan. Det går inte riktigt ihop va? Varje tisdag har jag terapi klockan 14, sedan har jag två timmar innan dansen börjar 17 och håller på till 20. Skitkul dag, men tänk er när man är hemma från jobbet vid 8 och sen måste gå upp 12:30 igen för att sedan gå tillbaka till jobbet efter dansen!

Varje jäkla tisdagsmorgon när jag kommer hem vill jag skita i allt! Ringa återbud till Satu och bestämma mig för att skippa dansen... Men jag gör det aldrig, för när jag åker från dansen mot jobbet vid 20:30 är jag alltid så lycklig! Jag behöver min terapeut coh vi har verkligen lyckats bygga upp något och jag älskar min dans. Dessutom uppskattar jag verkligen de två timmar jag har inne i stan mellan terapi och dans, då jag kan strosa runt och göra vad jag vill. Tröttheten spelar mindre roll, sova kan jag ju göra dagen efter! Jobbet påverkas inte eftersom jag alltid är ohälsosamt pigg på natten! :)

Idag ägnade jag mig verkligen åt kvalitetstid! Satte mig på ett fik på söder och åt en tomat- och basilikasoppa. Satt där med min kalender och planerade lite, läste en bok, tittade på folk, åt och tog det lugnt. Alldeles ensam och jätteharmonisk. Hur skönt som helst! Sen köpte jag en latte i Söderhallarna och gick till Kupan där jag investerade i fyra kaffekoppar och några ljusstakar. Fyndade även en ljusgul långärmad tröja i ett vidrigt tyg för 20 kronor eftersom jag hade glömt överdragströja hemma. Det är kallt på Danscenter!

Jättemysigt, kvalitet och definitivt värt några gäspningar!




Hur har ni haft det med vardagslyxen på senaste?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0