störning?

Nu får det fan vara nog! Jag har ingen ätstörning!

Just nu är jag en aning irriterad, skriver alltså detta i affekt. Senaste tiden har det varit ett jävla frågande, tjafsande och kommenterande angående min kropp, min vikt och min mathållning. Det smickrar mig lite samtidigt som det gör mig omåttligt upprörd, de vänner som står mig nära är väl en sak men typ kollegor och folk runt omkring som jag knappt känner går på lite väl magstarkt. Är det okej att bara kasta ur sig vilka kommentarer som helst? Jag ska äta mer, jag tänker fel, jag tränar för mycket...

Ska man behöva försvara allting man gör? Nä fy fan, nu får folk sluta lägga sig i. Jag mår fan inte ens speciellt dåligt just nu. Dessutom är jag fullständigt normalviktig och äter mer än jag någonsin tidigare har gjort. Jag vet att det finns ett korn av sanning i det folk säger och oroar sig för, och det är dumt att inte vara medveten om risken men det är jag och jag tänker på det. Kanske utvecklar saker vidare vid ett annat tillfälle. Just nu är jag som sagt bara lite bothered av allt det här och kände för att basha...

Ni förstår väl ingenting...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0