känslan.

Jag tittar ner och ser huvudnyckeln som dinglar från bröstet, jag ser tjänste-legget där det står Njurmedicinska kliniken, Liv Vannefors, Leg. Sjuksköterska, det finns ingen doktor där -jag är ansvarig, de ringer från akuten -jag får diskutera beläggningsläget, de ringer på larmklockan, har ont, mår illa, kan inte sova... -jag knappar in koden till läkemedelsrummet, går in och väljer bland pillren. Jag tittar på nyckeln igen... Den orangea plattan där det står Nyckelskåpet lyser så vackert, det är chefen som har den dagtid. Det är natt, det är tyst, det är mörkt. Det är jag som tänker, beslutar, utför, delegerar, konsulterar. Jag har ansvar. Jag får det och jag tar det.

Jag känner många saker men framförallt; jag är stolt! Jag är duktig, kompetent. Jag klarar något. Och jag duger! Jag är till och med riktigt bra! Lyckad...



Mer än så...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0