fynda!

Fan vad kul det är! Det "roliga" med att ha lite pengar är att det har blivit en sport att hitta billiga grejer och göra kap när det gäller att inreda lägenheten. Tävlar mot mig själv om att få så mycket som möjligt för lite pengar. Skitkul! Jag har blivit en riktig lumpsamlare. Snart våldtar jag väl containrar...

Idag köpte jag fyra par gardiner för 300, min kära mor betalade men ändå! Gick även ner i farmors förråd och rotade fram en kartong som någon död släkting lämnat efter sig. Fantastiskt roligt att gå igenom... Hittade en uppsättning skitsnygga tallrikar, assietter och skålar i vitt och guld, typ 50-tal. Sååå balla kommer de att bli i mina skåp. En stekspade, ingen sådan där modern klenis utan en gammal hederlig. Drickglas. En fin såssnipa från Arabia. Ljusstakar i tenn. Ett jävligt retro fruktfat i tenn (som Matte, den jäveln, snikade till sig! Man är väl givmild...) Och det bästa av allt; en helt underbar mortel i mässing! Är helt hög på den... Tänk vad andras skit kan göra en uppåt, precis den kicken jag behövde idag!

Var även inne en sväng på Åhléns och köpte äntligen den blommiga termosmuggen som jag suktat efter ett tag nu. Han (i brist på annan manlig fägring tilldelar jag muggen manligt kön) och jag ska tillbringa många fina stunder på min balkong. Jag ska sitta i en filt och titta på alkisar och han ska enbart finnas till för att hålla mitt kaffe varmt! Perfekt! One way street, det gillar vi!



Lovely va? Måste bara hitta en kompis till honom så Myrnas kaffe också förblir varmt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0