dåliga vanor...

Fy fan för mig! Jag har börjat vila på jobbet! Hade som princip att jag aldrig skulle lägga mig och sova på soffan i personalrummet och vad tror ni har hänt? Vannefors ligger och snarkar med de andra latmaskarna!

Har i och för sig en rimlig ursäkt... Vi har ju ombyggnad, så beläggningen är neddragen med 8 vårdplatser och bemanningen är fortfarande full -alltså inte så mycket att göra som man kunde önska! Då passade jag på att hitta min kompis soffan... And I love it! Får jag sova åtminstone en timme är det så mycket skönare på dagarna sen då jag inte är lika trött. Dessutom får jag faktiskt mer gjort eftersom jag uppvisar en slående effektivitet för att hinna till soffan! Annars är det så lätt att fastna framför datorn eller bara slöa ihop fast man är vaken.

Enda lilla nackdelen är att det har blivit så oerhört irriterande när patienterna ringer just under den tid jag spenderar i horisontalläge... Ska man verkligen behöva vakna, resa sig upp, gå den långa korridoren ner och dessutom vara trevlig för att hämta ett glas vatten eller tömma ett bäcken. De har så orimliga krav på oss vårdpersonal... :P

Ska man fråga chefen om en?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0