vuxenpoäng.

Häromdagen slog det mig att jag, Liv (!), nog har börjat samla på mig en del vuxenpoäng... Och då menar jag inte med kvasi-Sveriges mått mätt. Utan mina egna! Jag hade just tankat bilen på OKQ8 och inhandlat lite frukost då det slog mig;

- Jag kör och tankar min egen bil
- Jag har ett jobb som jag är bra på, trivs med och faktiskt älskar
- Jag tjänar egna pengar och betalar mina egna räkningar
- Jag handlar min egen mat
- Jag klarar av att varje gång jag arbetar möta människor som behöver stöd och hjälp
- Jag tar oftast ansvar för min handlingar och är ärlig mot mig själv
- Jag ser en stor mening med att umgås och småprata med mina kollegor
- Jag ägnar en stor del av min fritid åt att undervisa barn och ungdomar
- Jag har insett att varje människa måste ta ansvar för sitt eget välbefinnande och försöker rätta mig efter det
- Jag är tillräckligt mogen för att inse att man kan vara barnslig även om man är vuxen
- Jag har hyfsat sunda åsikter och värderingar och jag fungerar väl i samspel med människor
- Jag står för min åsikt i alla lägen där det är värt att stå på sig
- Jag börjar förstå att det inte är så hemskt att vara "normal"...

Jag har ingen sambo, jag har inga barn, jag är inte skild, jag har inte myskvällar med pojkvännen och storhandlar på söndarna, jag har inte tretton olika bonuskort på ICA och jag bokar inte tid i tvättstugan... Och jag tycker inte heller att det säger ett skit om hur vuxen man är. Attribut kan man alltid skaffa sig, och det är väl egenligen himlans lätt att leva i lögn bara för att man har en bild av hur man vill/tror att livet ska se ut?!

För mig känns det bara oerhört skönt att det inte är så farligt att växa upp! Att närma sig det som är mainstream. För det går ju faktiskt att göra det på sitt eget sätt. Jag har en väldigt stark känsla för vem jag är trots att jag nu dagligen gör saker som jag förut har föraktat och klassat som ett idiotiskt Svensson-beteende.

Hrrrm... Det liknar mest ett försvarstal till mig själv eller något för att rättfärdiga att jag ägnar mig åt något så simpelt som att ha en fungerande vardag... Kanske är det så? Det är helt okej... :)



Kommentarer
Postat av: Connie

Värme som åker igenom hela kroppen.

Du är duktig !

2008-01-19 @ 13:53:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0