snöyra.

Är det någon som har glömt bort hur sjukt kul det är att ta på sig alla vinterkläder man har och sen kasta sig iväg till pulkabacken? Den som kallar sig för gammal för att busa i snön har stora problem och borde genast efterlysa sitt barnasinne.

Idag har jag byltat på de stackars afrikanska barnen täckbyxor, jackor, mössor och vantar och tvingat dem att åka sopsäck med mig i gamla skidbacken vid Farstanäset. De har inte sett snö på flera år så det var en spännande upplevelse... hehe. Al hittade självklart några att jiddra med och Xeni blev såklart kär i någon kaxig trettonåring. Ett hett tips är också att inte åka ner två stycken på en sopsäck där ingen har åkt förut... Och om man nu ska göra det så sitt inte längst bak! Jag har ett blåmärke på rumpan stort som en handflata modell större!

Dyngsura efter många snöänglar, snöbollar och mulningar drack vi lite choklad lyssnade på irländsk folkmusik. Sjukt coola ungar som uppskattar sånt! Nu har jag skjutsat hem dem och två timmars lugn och ro väntar. Sen ska jag, Jonas och Mimi visa hur man krossar två uppkäftiga tolvåringar på bowlingbanan!

Ni som har en tråkig kväll; Ring upp en knäpp vän, ta med er varsin sopsäck, en flaska rött och uppsök en skog någonstans. Sen gör ni en rolig bana nerför någon stenig backe  och åker typ 10 gånger med sopsäcken så snön blir packad och hal. Töm flaskan under tiden så känns det inte så mycket i rumpan sen när ni åker på riktigt! Och se för fan till att skratta hela tiden! Kul är det och sover gott gör man sen! :)


image69
Wehoo!




Kommentarer
Postat av: Cherry

Thats what we gonna do babe :)

2008-01-03 @ 23:17:53
Postat av: Liv

Yeay! I´ll bring the wine... Vi ses på hörnet nån natt!

2008-01-04 @ 03:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0