klarsynthet.

Jag drabbades av en väldig insikt för två dagar sedan när jag stod och väntade på min thaimat. Enkelt kanske, egentligen... Men när man fattar är det ändå något annat. Jag kom på hur otroligt mycket tid man slösar på att må dåligt. Hur många dagar som försvinner för att man är deppig. Om man tänker att varje dag som går utgör en del av den helhet som är ens liv är det ju ett ofantligt slöseri att må dåligt! Och tro inte att jag är positiva Pelle, jag är i vanliga fall en riktig surf***a...

Egentligen går den här tanken inte att utveckla så mycket. Det handlar snarare om att känna det, att varje dag man mår dåligt över någonting faktiskt är helt bortslösad! Många bäckar små, ni vet... Nu finns det ju i och för sig ett syfte med att må dåligt också men man kanske kunde minimera det en aning? Förvirrat värre men kontentan skulle alltså vara att jag har kommit på att det är sjukt onödigt att deppa för saker man inte kan påverka. Istället skulle man ägna merparten av sin tid åt att ha kul och trivas med tillvaron. Har någon varit elak, sårat dig? Skit i den då! Träffa en ny människa att skratta med. Det är ju formidabelt! Livet är helt enkelt för kort för något annat...

(Ojoj... många moralkakor och sanningar som serveras av fröken Vannefors idag...) :P


image85
För att illustrera det hela...




Kommentarer
Postat av: Yer captain

det finns en bok jag läste som heter the secret. ca 100 sidor lång bara men jävligt nyttig. Ger svar på många frågor du ställer i detta inlägg :)

2008-04-02 @ 22:44:03
URL: http://nekromongo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0