pollenchock & stjärnfall...

Är du sann? Finns du? Vad har jag gjort för att vara värd dig? När jag blundar ser jag ditt ansikte, känner din lukt, känner din hud mot min... Och marken försvinner under mina fötter. Jag viskar ditt namn och är lyckligare än jag någonsin har varit och någonsin trodde jag kunde bli. Vi höll i varandra idag och jag kände tårarna komma... Du frågar gråter du? Du smakar salt...

Hur kan man vara en så fantastisk människa efter allt du har gått igenom? Förstå! Förstå att du är alldeles alldeles underbar och fantastisk som kan vara den du är. När jag är nära dig blir jag alldeles mjuk och svag och mesig... Mitt tuffa jag liksom försvinner, vem är jag då? Det är ingen som känner den Liv, ingen. Du blir den första.

Jag vill flytta! Då ska du få komma till mig, vi ska lyssna på hög musik som har gjorts för oss, vi ska ligga nakna, kyssas, prata, andas och leva tillsammans. Du ska vara min och jag ska vara din. Det ska vara så, det var meningen. Din hand vill jag hålla hela livet, släpp mig aldrig! Jag undrar hur någon som är så vacker som du ens kan titta på mig. Jag undrar om du förstår vad dina ögon säger mig? Kan inte ens beskriva hur vacker du är på absolut alla tänkbara sätt. Ingen, ingen, ingen har med oss att göra.

Bara vi. Du. Jag. Föralltid. Jag kan bli en helt ny människa för din skull. Hur kan man veta vad kärlek är innan man träffar dig? Glöm alla andra älskling, allt fint är till för oss. Och jag kan knappt vänta på att få dela vardagens små och stora saker med dig. Vad gör det om vi är hemliga, bara vi har varandra. Behöver inga piller längre när jag har dig. Vi ska inte behöva något annat.

Säger det till mig själv varje sekund. Önskar jag kunde säga allt till dig, men jag vågar inte säga så när du hör på.
För det är svårt, har aldrig sagt så här till någon, inte velat, inte kunnat, inte känt. Men det är annorlunda nu. Det är vi.

Vi... Jag. Och du, min fantastiska, underbara, vackra flicka! Den dag du kom in i mitt liv med din grå klänning, dina svarta sleifskor och dina frågor var en turdag. Det var meningen. Jag ska alltid har ett svar till dig.

JAG ÄLSKAR DIG. JAG ÄLSKAR DIG. JAG ÄLSKAR DIG. Försvinn inte ur min syn. Släpp inte min hand. Ta inte blicken från mig. Aldrig någonsin. Då förvandlas jag. Du föralltid.


Underbara. Älskade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0