if I don´t write this someone I love will die...

Jag måste alltid sitta i ett hörn, kan inte sitta med ryggen mot en öppen yta. Clementinen måste vara befriad från allt vitt gegg och klyftorna noggrannt utplacerade i en rad så det går att äta dem en och en. Går jag på en brunn dör jag. Möter jag inte minst fem bilar till innan jag har kommit hem kommer han aldrig mer att prata med mig. Om jag tittar på klockan en gång till kommer något hemskt att hända. Har jag inte hunnit gå fram till det där trädet innan bilen kör om mig kommer jag vara ensam för alltid...

Tänk vad mycket energi man skulle ha om man inte tänkte på sånt här. Inte letade tecken för och emot överallt. Inte ägnade dagarna åt att oroa sig och undra. Om man hela tiden lever livet mitt i nästa steg får man spendera en stor del av tiden på ett ben och då står man knappast stadigt! Som Lennon sa: "Life is what happens when you´re busy doing other things... "

Ikväll har jag bara ett krav på livet och det är att få sitta men någon av mina nya böcker framför brasan och slippa frysa. Läsa lite och äta choklad. Tyvärr är det svårt när man bor med en rigid far som inte alltför ofta ägnar tid åt att lyssna på sin dotter. De tyska tv-kanalerna har uppenbarligen något viktigare att säga. Jag skulle sannerligen behöva en stund i ensamhet för att förbereda mig och samla energi för imorgon. Att lära fyraåringar dansa är ingen dans på rosor. Och ibland orkar jag inte.

Jag ser fram emot att träffa min Isabelle imorgon kväll. Hoppas det blir så! Att kliva in på värdsan känns lite mer läskigt, har inte varit där sen i Juli. Och har för mig att senaste gången inte var speciellt trevlig, förmodligen var vi arga och ledsna och arga igen. Fast imorgon är det ju bara dig jag vill träffa Isabelle! Isabelle är verkligen en av de softaste tjejerna jag har träffat, fast hon är en liten skit... :P Stand up, skön, fruktansvärt vettig, ruskigt snygg! Hajja att jag blev glad på väg till baja-majan när jag insåg att det fanns en vettig tjej till i världen. Glömmer aldrig det du gjorde för mig på Hultsfred, gumman!

Hur som helst ska det bli mysigt mysigt imorgon! Och jag ska försöka ägna kvällen åt att inte tänka de tankar som jag inte borde tänka... De där som gör ont, som handlar om Dig.


Sov gott Liv!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0