supercalifragilistic - expialidocius!

Idag är det första advent... Tjoohoo! För er som inte vet vad det innebär, så är det den officiella Mary-Poppins-dagen! I alla fall för mig. Det finns så många dumma traditioner, då kan man väl ta en speciell dag varje år och titta på en riktigt bra film? Det fina är att den även går att se vilken annan dag som helst på året! :)

Tyvärr får det inte bli vilken Mary-kopia som helst utan det måste vara den rätta med Julie Andrews och Dick Van Dyke i huvudrollerna. Kan inte tänka mig att särskilt många skulle tippa att Julie Andrews är min absoluta favorit men så är det sörrni! Skulle vara undantaget Dick Van Dyke, som gestaltar Bert i filmen, i så fall, han är faktiskt ett geni! Jag önskar att det fanns en enmansorkester som hans någonstans i Stockholm! Då hade jag sluppit vara deprimerad...



Ni som inte har sett denna film ska omedelbart se till att göra det! Personligen föredrar jag att se den ensam då jag kan sitta och småfnissa och sjunga med. Scenen med pingvinerna och den gamla damen framför St Pauls Cathedral är underbara! Har man varit i London längtar man obönhörligen dit.

Vad övrigt är har jag idag vaknat på ett högst otrevligt sätt (detaljer skulle inte förbättra ert humör, kan bara nämna att någon annans könsdelar var ofrivilligt inblandade...), tittat på åsnor, druckit kall glögg med varma känslor inuti, adventsstädat, gråtit en skvätt och trollat fram lite julstämning! I morgon väntar en ledig dag som åtminstone halvhjärtat ska ägnas åt dans. Måste förbereda vår elevshow som är på lördag, den kommer bli fantastisk! Och eftersom fröken ska vara med och dansa kan det vara en fördel om fröken vet vad hon pysslar med...

Just precis exakt nu verkar vara en perfekt tid att börja titta på Mary! Hoppas innerligt att min söta far har gått till sängs så att jag kan få ha den stora TV:n för mig själv. Det blir så mycket bättre då! Ska värma lite av mitt sliskiga äppelte, ta en lussebulle, en filt och gosa ner mig framför glöden. Tror och önskar att detta kan få mitt upprörda och sorgsna inre att tillfälligt ta en time-out. Det skulle vara uppskattat, för jag orkar verkligen inte gråta mer idag och vill helst vakna imorgon utan huvudvärk.

Håll tummarna! Trevlig första-advents-natt på Er alla vänner där ute!

image15
Mary Poppins önskar godnatt!




Kommentarer
Postat av: Connie

Älskar den filmen.
Det tråkiga är att jag inte har den ...
Måste införskaffa mig!

2007-12-03 @ 15:18:28
Postat av: fanny

Kall glögg med ett varmt inre. vad fint

2007-12-03 @ 17:16:42
Postat av: liv

connie: kan bränna den till dig om du vill! tror inte den är så lätt att hitta annars... och ge den till myrna sen :)

2007-12-03 @ 18:58:15
Postat av: liv

fanny: jag kan vara en riktigt poet för din skull :P

2007-12-03 @ 18:58:54
Postat av: Connie

åå vill du?!
Ja tack väldigt gärna :)

2007-12-04 @ 16:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0