osynlig?

Hur kan du vara så säker på ditt svar?
Hur kan du vara så iskall ren och klar?

Fy fan! Idag mår jag dåligt. Riktigt jävla skitdåligt. Piss. Ni vet en sådan där dag då det bara existerar några få saker. Piller. Ligga ner. Blunda. Stänga av. Helst lite mer piller.

Kan man leva i en värld som inte registerar en? Där man inte lämnar några avtryck?

Ibland får jag vidriga tankar om att jag inte lämnar några spår efter mig. Att ingen kommer ihåg mig. Att ingen vet vad jag heter. Kan det vara så? Jag vill skrika. Jag heter LIV! Jag finns...

För mig själv är jag tydlig. Jag har en form och en färg. Jag har en röst. Mina steg hörs. Är ni rädda för mig? Är jag farlig? Jag är som vem som helst. Fast mindre. Och harmlösare.

Om vi inte existerar tillsammans går vi sönder. Jag tror inte på det längre. Jag tror inte på mig själv längre.

Det bästa med idag är att jag är helt ensam här. Nu ska jag ta ett sömnpiller, sätta på VÄNNER och somna i soffan. Vill helst inte vakna mer idag men så roligt ska man väl inte få ha det...


image67



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0