nytt år igen?

Vad är det med den dagen? Ni kanske märker att jag inte gillar högtider... Ännu en dag för alla ensamma att få möjligheten att känna sig ännu lite ensammare. Själv har jag övervägande negativa upplevelser av denna dag och har finurligt nog sett till att slippa förväntningar i år. Mina storslagna planer är nämligen att inte göra ett skit!

Har huset helt för mig själv och tänker tillbringa kvällen/natten där. Tillsammans med lite mat, en flaska vin, katterna, en film (eller varför inte VÄNNER???) och några tabletter ska jag nog kunna skapa mig en angenäm afton... Jag har lovat mig själv att inte ge martyrskapet luft under vingarna och tycka synd om mig själv. Det är annars väldigt lätt hänt! Och fel. Jag menar, det går ju faktiskt att bjuda till själv lite. Hade jag velat göra något hade jag kunnat tänka på det tidigare och inte sitta och känna att ingen bryr sig om mig. I år har jag också den tråkiga känslan av att om jag hade vågat visa mig ute hade det nog blivit lite för mycket av det goda, med hänseende på roliga piller och andra fly-från-verkligheten-metoder.

Och det där med årskrönika får vara för min del. Känns inte riktigt som jag har tillräckligt med positiva upplevelser från 2007 för att summera dem. Får nog istället ägna 2008 åt att försöka åstadkomma vissa förändringar. Det jag hade hoppats mest på kommer nog tyvärr inte att inträffa. Vilket är synd, jag kände mig faktiskt väldigt redo. Nyårslöften tänker jag inte heller avge några... Har precis påbörjat livets tionde nu-ska-jag-faktiskt-sluta-röka-på-riktigt-period. Men ett lugnt år vore skönt... Och om jag slapp fylla 25 skulle det vara jättebra!!

Men, men little ones! Hoppas ni får ett trevligt slut på det gamla året och en bra början på det nya!


image62



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0