lycka.

Jag tror att jag har kommit på vad äkta lycka är! Det är vaktmästaren på Frederika Bremer-gymnasiet som tog hem min låt och klippte och fadade den fast han inte hade behövt. Det är mannen i tygaffären som gav mig säkert 300 kronors rabatt bara för att han kände för det. Där 6 m tyg för 119 kronor per meter slutade på 210 kronor och där 6 x 19 helt plötsligt blev 50. Och eftersom jag kände Micke så var det väldigt viktigt att jag fick 50 % rabatt!

Det är också mannen på tunnelbanan som tyckte att jag skulle ta några "surisar" till för att jag såg så ledsen ut, och söta unga tjejer ska inte vara ledsna. Vem kan fortsätta se deppig ut då?

Lycka är alla dessa fantastiska människor som törs bryta mot jantelagar och oskrivna sociala regler och normer bara för att de känner för det. Som fullkomligt struntar i begreppet "men så kan man ju inte göra". De som lever i övertygelse om att vi människor inte har med varandra att göra kan inte ha mer fel! Vad skulle man annars leva för, om man inte fick bry sig? Alldeles för mycket och hela tiden! Vem vill gå runt som en isolerad enhet och inte vara en del av världen?

Har ni någon gång tänkt på hur lätt det egentligen är att få människor att le eller till och med skratta? Och hur förbannat bra det känns? Tänk på det! Det försöker jag göra varje dag! De där surskallarna kommer man ju knappt ihåg, man har alltså inget att förlora!

Idag har jag haft turen att träffa riktigt bra människor och det har helt klart påverkat min dag till det bättre! Tack så mycket vaktmästare Uffe och mannen i tygaffären! :)





Skratt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0